facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

War ThunderWar Thunder

Guild-Hall Stream

War Thunder

Takže přátelé... je to tady. Sám sebe jsem dokopal a se souhlasem jedné osoby kterou nebudu jmenovat (ahoj Aragieli) konečně něco sepíšu kolem jedné z mých současně nejhranějších her. Osud tomu tak chtěl, a Gaijin vydal Developers' Diaries pro patch 1.39. Každopádně rád bych prvně sepsal něco v kostce o hře samotné... Takže pokud Vás to nezajímá a chcete si přečíst rovnou něco o následujícím patchy, počkejte na druhý článek, který sesmolím někdy okolo víkendu.

Co to je vlastně ten War Thunder ? 

sabre

War Thunder je MMO hra ve formátu F2P, která momentálně nabízí širokou škálu letadel z doby mezi Druhou Světovou (dále jen "WW2") válkou až Korejskou válkou. Hra nabízí celkem 5 národů, které se utkali ve WW2, jako jsou USA, USSR, Britové, Nacistické Německo a Japonsko.

Ve hře figurují v podstatě všechna letadla z této doby a vydavatel stále pracuje na jejím obsahu co se vozidel týče. Hra sama o sobě propojuje prvky Leteckých bitev, Námořních Bitev i Pozemních bitev. V současnosti jsou pro širokou veřejnost hratelné pouze letadla, ale na Pozemních jednotkách se intenzivně pracuje a spoustu videí z Closed Bety můžete najít na Youtube pod "War Thunder Ground Forces" klíčem.

V budoucnu, jakmile budou hotové Pozemní jednotky přijdou na řadu lodě. Zde uvidíme vše od malých Transportních lodí až po největší Battlecruisery a Letadlové lodě... koneckonců, již dávno jsou implementované ve hře včetně například Yamato nebo Missouri, jen ne ovladatelné hráčem.

 

V čem je ta hra odlišná ?

fwUrčitě největší rozdíl oproti konkurenci je systém herní mechaniky jako takové. Hra sama o sobě v základu nabízí 3 úrovně obtížnosti, které hráči mohou bez omezení hrát. Hra sama o sobě funguje s absencí jakýchkoliv HP na které jsme zvyklí. Gaijn i přestože se hru snaží udržet v nějakém balancu kdysi řekl něco ve smyslu: "Historie nejde vybalancovat." A tímto se také řídí. Všechna letadla vycházejí přímo z historických podkladů od letových vlastností, rychlostních limitů, přetížení nebo výzbroje včetně nábojových pásů a typů munice.

Ve zkratce, to co dělá slavný MG-151 20mm kanón Německé Luftwaffe nedělá Britský Hispano... Byly rozdílné v realitě, měli jiný typ munice a jiné vlastnosti a stejně tak je tomu i ve hře. Samozřejmě tohle vše je něco, na čem se stále pracuje... ale i tak už existuje nepřeberné množství už historický přesných letadel, munice a výzbroje. Stejně tak to platí ale i pro bomby nebo rakety, které podle typu a velikosti se tak i chovají. Například IJN (Imperiální Japonské Námořnictvo) používalo historicky několik typů bomb pro bombardování jako například klasické bomby pro bombardování pozemních cílů nebo tzv. "Průbojné bomby" pro ničení spojeneckých lodí. Dokonce je ve hře v jedné ze "Single misí" k vidění i tzv. "Skákavá bomba" používaní IJN nebo rakety "V2", které Nacistické Německo používalo k bombardování Velké Británie, nejčastěji Londýna.

Dalším velkým poznávacím znakem jsou implementované tři úrovně obtížnosti, které se hrajou dle preferencí hráčů bez jakéhokoliv omezení. Nejsnazším módem a zároveň nejhranějším jsou tzv. "Arcade Battles", pak jsou "Realistic Battles" a posledním módem pro opravdové piloty jsou "Simulator Battles". Rozdíly mezi nimi jsou opravdu markantní a to ne jen v herní mechanice, ale především v ovládání letadla.

Jak jsem již zmínil, hra nepracuje s HP mechanikou... Vše co se Vám může stát je plně reálné. Můžete umřít nebo zabít první ranou, kterou trefíte pilota. Můžete prvním granátem z vašeho kanónu utrhnout křídlo, můžete odpálit letadlo zapálením jeho nádrží a její následnou explozí... ale stejně tak můžete letadlo zničit vyřazením ovládání důležitých komponentů, jako je motor, výškovka, směrovka... Tento systém je hodně komplexní a pokud nemáte sebemenší tušení o tom, co vše vlastně může Váš stroj zastavit... pak to bude asi těžké pro Vás pochopit.

 

Arcade Battles

ki

Jak jsem již zmínil... nejjednodušší mód hry. Letadla mají "zvyšené" letové schopnosti, nelze si přetížením či rychlostí utrhnout křídla, jakmile shodíte všechny bomby, vystřílíte veškerou munici nebo odpálíte všechny rakety tak se Vám automaticky dobíjí časem. Letadla jsou oproti ostatním módům hodně tuhá, základny pro bombardování potřebují mnohonásobně více bomb pro zničení. Dále pak máte ukazatel směru pro snazší střelbu na protivníka, ukazatel místa dopadu bomb, tzv. přetížení motoru bez vlivu teploty Oleje či Vody...

Zkrátka, jediné co Vás trápí je v čem letíte a co chcete dělat. Nemusíte si hlídat nic... včetně paliva. Co zůstává pro všechny módy společné je ale oprava letadla. Pokud máte dostatečně vytrénovanou posádku a budete schopni přistát na letišti či letadlové lodi, můžete se opravit a znovu letět do boje.

Realistic Battles

d13

To už je jiná káva. Přijdete o ukazatel pro zaměřování pro střelbu, u většiny letadel i pro bombardování (výjimkou jsou většinou střemhlavé bombardéry a bombardéry, které ještě nemají hotový kokpit letadla) a rapidně se "zhorší" ovládání letadla. V tomto módu už můžete zadřít motor, dojít na palivo, utrhnout si přetížením či rychlostí křídla... Pokud shodíte bomby / rakety nebo vystřílíte munici, musíte se vrátit na základu a přebít, natankovat... opravit se.


Realistic Battles je druhý a opravdu hodně hraný mód, který se dá už nazvat něcím jako letecká simulace... ale pořád jste ještě schopni ovládat letadlo pomocí klávesnice a myši...

Simulator Battles

star

"Big Boys Playground"... Tohle je SIM se vším všudy. Pohled pouze z kokpitu, plná kontrola nad letadlem včetně všech druhořadých systémů a ovládání pouze a jen s Joystickem... Ale k tomu se silně doporučuje mít i pedály a rychlostní páku... Zároveň je nutné mít i přehled kolem sebe a proto se silně doporučuje i tzv. "TrackIR" systém popřípadě Oculus Rift... Nedokážu sám popsat co vše musíte ovládat v tomto módu, protože jsem jej nehrál... Ale z toho mála co vím je tento mód opravdu už Simulace se vším všudy.

 

Asi takhle bych popsal základní prvky této hry vlastními slovy. Nicméně nic se nevyrovná tomu si to jít zkusit na vlastní pěst... a hlavně vydržet začátky s dvouplošníky. Hra není bezchybná, ale pro milovníky letectví nebo fandy techniky z WW2 je to určitě dobrá volba. Pokud si přejete vědět cokoliv jiného, neváhejte mě kontaktovat... přeci jen, jsem členem "Community Helpers" pro Gaijin.

Tak tedy příští článek, ahoj.

 

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...