facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

Starcraft 2Po roce nové změny v designu multiplayeru

Guild-Hall Stream

Po roce nové změny v designu multiplayeru

Stejně tak, jako minulý rok, tak i nyní Blizzard plánuje provést ve StarCraftu 2 zásadní designové změny. Důvodem pro tyto změny je dle vývojářů snaha zaměřit se na málo využívané jednotky a hlavně na omezení momentů, které mrknutím oka rozhodnou celou hru.

Tyto změny je již nyní možno zkoušet přímo ve hře nějaký ten týden a podílet se tak na testování. Blizzard plánuje uvést tyto změny po skončení současné WCS sezóny, tedy po Blizzconu. Mějme na paměti, že všechny tyto změny jsou experimentální a zcela jistě dojde k mnoha změnám před tím, než budou oficiálně uvolněny do hry, tak jako tomu bylo i minulý rok.

Ekonomika hry

I tento rok se vývojáři rozhodli zasáhnout do ekonomiky hry, a to navýšením množství minerálů ve velkých minerálech v bázi z 1500 na 1800 (malé minerály zůstávají beze změny) a úměrně tomu i množství gasu z 2000 na 2250. Záměrem této změny je, aby expandování bylo stále efektivnější, ale zároveň, aby vám báze vydržely déle.


MULE

Minulý rok se vývojáři pokusili posílit mech. Jak se jim to podařilo, je diskutabilní, nicméně tento rok se chtějí zaměřit na terranskou ekonomiku, tak aby s mechem více ladila. Způsob jakým to chtějí provést je, umožnit MULE těžit gas. Efektivnost se ale bude ztrácet, pokud se na těžbu gasu dá víc jak jedna MULE na rafinerii.

Raven

Další masivní změny se týkají Raven, protože tato jednotka se současně nevyplatí používat v malých množstvích, zatímco pokud je vyráběna masivně, tak se stává represivní. Blizzard se tak rozhodl odstranit všechny její současné schopnosti a nahradit je novými:

Scramble missile - tato střela má za úkol vyřadit schopnosti mechanických jednotek. Jednotky, tak budou schopny jen pohybu. Dá se to použít například pro zabránění výsadku medivacu, nebo Warp prism.

Repair drone - drona, která je schopna v oblasti opravovat mechanické jednotky, podobně jako medivac léčí bio jednotky

Shredder Missile - funguje podobně jako původní Seeker missile, ale místo masivního poškození, nyní zasaženým jednotkám sníží na krátkou dobu armor o 3.

Widow Mine

Jak bylo zmíněno, protože Blizzard chce omezit určité momenty, kdy dojde k náhlému rozhodnutí hry, tak widow mine obdrží nerf, aby je bylo možno snadněji vyčistit. Způsob jakým se to snaží udělat je, že po dobu, kdy widow mine nabíjí novou střelu, bude viditelná, i když je zahrabaná.

Ghost

Ghosti nyní mají možnost zneviditelnit se nativně. Začínají, ale s menším množstvím energie, a tak se do hry vrací i upgrade Moebius Reactor, který toto množství navyšuje. Důvodem je pomoct terranům přejít na ghosty hladčeji.

Liberator

Liberator dostává malou změnu, a to, že po tom co se rozloží do obléhacího módu, tak sice stále uvidí vše v oblasti do které střílí, ale jinak zůstane jeho dohled stejný, jako při mobilním módu. Důvodem je dát šanci protihráčům se více připlížit k danému Liberátoru ze stran.

Cyclone

Ach cyclone nešťastná to jednotka, která si ne a ne najít své místo pod sluncem. A tak nyní vývojáři zkoušejí změnu, kdy první čtyři střely vystřelí rychleji, tak aby se zvýšilo množství zaručeného poškození nepřátelské jednotce. Na víc je přidán in upgrade, který zvyšuje Cycloní lock-on poškození proti vzdušným jednotkám.

Nový upgrade: Smart servos

Tento upgrade urychlí transformaci Thorů, Hellionů, Hellbatů a Vikingů. Jedná se o experimentální změnu, která má podpořit micro těchto jednotek.


U protossů se vývojáři chtějí zaměřit na jejich aoe jednotky jako Collosus, Disruptor a High templar. Ale hlavně se pokusí odstranit ze hry Mothership Core.

Snahou je, aby Protoss nebyl odkázán při obraně jen na tuto jednu jednotku. To že se jedná o velice zásadní designový zásah, ukazuje to, že již nyní proběhla další změna. Původně chtěli vývojáři všechno hodit na nexus. Ten by měl schopnost teleportovat jednotky k sobě a dále měl mít schopnost obnovovat štíty v určitém dosahu, která měla nahradit photon overcharge. Navíc se vrací původní funkce chrono boost skrze energii.

Nicméně Obnovu štítů se nyní rozhodli nexusu vzít a místo toho dát do hry budovu Shield battery, která má stejnou funkci, ale její dosah je omezený, za to ji lze postavit kdekoliv. Prvotní iterace se ale jeví příliš slabá, takže uvidíme, jak se s tímto vývojáři poperou nadále.

Stalker

S odstraněním Mothership core, chtějí vývojáři posílit jednotky v brzké části hry, a to hlavně Stalkera. Stalker se nyní svou střelbou více podobá Dragoon z BW. Jeho střely způsobí větší poškození, ale prodleva mezi nimi se zvětší. Bude tedy snazší sestřelovat výsadky a zapomenuté jednotky.

Disruptor

Zde se vývojáři snaží, aby měl Disruptor více stabilní schopnost způsobit poškození. Nyní je jednotka spíš buď vše, anebo nic. Buď vyhodíte do vzduchu půlku nepřátelské armády, anebo nic. Současná změna je taková, že Nova exploduje okamžitě, když její střed přijde do kontaktu s nepřátelskou jednotkou. Celkové poškození novy je sníženo, ale doba nabití další se zkrátila. Toto dovolí disruptoru s větší jistotou poškozovat nepřítele, ale omezí situace, kdy jedna střela rozhodne hru.

Colossus

Co se týče této jednotky, tak pro ni chtějí vývojáři najít specifičtější roli, protože Protoss má pro všeobecný aoe dmg templáře a pro okamžitý rychlý dmg disruptora. Myšlenkou je zde, aby Collosus byl primárně určen na boj s light armor jednotkami. Základní dosah zbraní je zvýšen o jeden, ale Thermal lance upgrade je o jeden snížen. Poškození proti light jednotkám je výrazně zvýšeno, ale proti ostatním jednotkám sníženo.

Carrier

Zde vývojáři stále bojují s cenou interceptorů. Kdy v současné chvíli je tato jednotka až příliš efektivní, ale na druhou stranu se nechtějí dostat do původního stavu. Cena je tak zvýšena z 10 na 15 minerálů.

High Templar

Role High Templářů je v současnosti solidní, nicméně vývojáři chtějí usnadnit používání této jednotky hráčům v nižších ligách, a to tak, že ji přidají velice slabý auto attack. Templáři tak nyní budou moci automaticky střílet na nepřátelské jednotky. Cílem této změny není, aby se high templar dal takto použít k boji, ale aby při střetech automaticky nepochodoval mezi nepřátelské jednotky jako kamikaze, když jim hráč dá příkaz attack move.

Mothership

S odebráním Mothership core došlo i k drobným úpravám u Mothershipy samotné. Byla odebrána schopnost photon overcharge, mothershipa se nyní vyrábí přímo z nexusu a mass recall nyní přivolá všechny jednotky v dané oblasti k Mothershipě, což by mohlo vytvořit velice zajímavé situace :).

Observer

Další změna, která je mířena na slabší hráče, je možnost transformovat Observer do statického režimu, kdy se nemůže pohybovat, ale má větší dosah dohledu. Cílem této změny je, aby si hráči omylem nepřivolávali zpět strategicky rozmístěné observery skrz select all army tlačítko.

Oracle

Doba označení nepřátelských jednotek skrze Revelation je zkrácena z 43 sekund na 30.


Co se týče zergů, tak zde chtějí vývojáři hráčům pomoci, aby měli více agresivních možností před late game a necítili se tak tlačeni jen do defenzivní hry. Tohoto chtějí docílit skrze větší interakce s creepem a experimentovat s posílením pozemních protivzdušných možností.

Infestor

Co se týče infestora i zde již došlo k několika změnám. V současné chvíli fungal growth zasáhne větší oblast, ale místo uzamknutí jednotek je jen razantně zpomalí (o 75 procent). Dále byli posílení infested terrani, kdy jejich protivzdušný útok dostal větší dosah a dvojnásobný dmg oproti útoku na pozemní jednotky. Na infested terrany se také opět aplikují upgrady.

Lurker

Vývojářům se libí současná role této jednotky, nicméně si myslí, že okno ve kterém se dají použít je velice malé. Je to kvůli tomu, že transformace na lurker den je omezována Muscular augments upgradem pro hydralisky, který hráči chtějí co nejdříve. Jako řešení vývojáři vidí, přidat Hydralisk den jako samostatnou budovu, tak aby bylo možno dostat lurkery na hrací plochu dříve. Další změnou je přidání nového upgradu Digging Claws, který zrychlí jejich pohyb i rychlost zahrabání. Cílem je dát lurkerům větší šanci v late game, kdy je na poli velké množství detektorů.

Viper

Další případ, kdy buď způsobíte masivní škody, anebo nic. To, aby jste v současnosti mohli zaručeně nepřítele poškodit, je nutné připravit si množství viperů, kteří najednou vypustí Parasitic bomb na nepřátelské jednotky, protože se efekt jednotlivých bomb sčítá. Nová změna ruší sčítání efektů, ale zvyšuje základní poškození. Ale aby měl protihráč šanci na counter play (protihru), tak má čas jednu sekundu po aplikování, než se efekt projeví, aby mohl jednotky rozdělit.

Overseer

Zde dochází ke stejné změně jako u protosského Observera. Overseer má nyní možnost přejít do statického režimu s větším dohledem, tak aby nemohl být přivolán skrze select all army tlačítko.

Swarm host

U této jednotky chtějí zvýšit vývojáři možnost counter play tak, že mimo creep sníží její rychlost, zatímco na creepu zůstane stejná. Bude tak snazší swarm hosty odchytnout.

Detailní popis změn i se všemi hodnotami lze najít na battle.netu zde.

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...