
Pár měsíců zpět na DremHack Montreal seděl vedoucí designér multiplayeru David Kim mezi vášnivými StarCraft 2 hráči a odhalil jim plány na změny, které tým plánuje přinést do hry. Záměrem těchto změn bylo posunout hru do oblasti, kdy bude plná rozdílných soubojů se spoustou strategických možností a zároveň s vyrovnanou hratelností.
Předpokládáme, že další změny v budoucnu již budou méně narušovat zajetou hru, tak aby hráči mohli dosáhnout mistrovství v jednotlivých oblastech hry. To je však ještě velice daleko, a tak se nejprve zaměřme na to, co tento zásadní, na multiplayer orientovaný, patch 3.8 přináší! Začněme Terrany!
Bio složení armády se tváří být na velice dobrém místě, ale myslíme si, že je pro terrany důležité mít více možností, jak hru rozehrát. Aby jsme toho dosáhli, musíme udělat jednotky vyráběné ve factory a starportu více přesvědčivé.
Změna designu Cyclone
Měníme design cyclonu, tak aby se stal jednotkou v přední linii, která bude dobrá proti nepřátelským armored jednotkám. Pro výrobu není třeba tech lab, je levnější, má více hp, ale je trošku pomalejší. Taky má nyní větší palebnou sílu proti pozemním jednotkám.
Základní změny:
Supply sníženo z 4 na 3
Zdraví zvýšeno z 120 na 180
Rychlost pohybu snížena z 4,72 na 4,13
Nepotřebuje k produkci tech lab (je možno použít reactor)
Cena snížena z 150/125 na 150/100
Schopnost Lock-on nyní funguje jen na vzdušné jednotky.
Základní útok:
Pouze proti pozemním jednotkám
Poškození sníženo z 18 na 3 (+2 proti armored)
Rychlost útoku zvýšena z jednoho útoku za 0,7 sekund na jeden útok za 0,1 sekund
Dosah útoku zvýšen z 5 na 6
odstraněn základní útok proti vzdušným jednotkám (proti těm lze použít schopnost Lock-on)
Zásadní změny
Siege Tank
Siege tanky opět nemohou být zvednuty medivacy, pokud jsou v siege režimu.
Poškození v siege režimu zvýšeno z 35 (+15 proti armored) na 40 (+30 proti armored!)
Rychlost střelby v siege režimu snížena z jedné za 2 sekundy na jednu za 2,14 sekundy
Battlecruiser
Zrušena energie. Schopnosti nyní nepotřebují energii, ale mají každá svůj cooldown dlouhý 71 sekund.
Drobné změny
Thor
Javelim Missiles (splash air útok) rádius zvýšen z 0,5 na 0,6
Banshee
Odstraněna nutnost mít Fusion core pro Hyperflight Rotors upgrade (rychlostní upgrade)
Viking
Poškození v pozemním módu má nyní bonus +8 proti mechanickým jednotkám
Liberator
Odstraněno bonusové poškození proti light létajícím jednotkám
Raven
Auto turret poškození zvýšno z 16 na 24
Přidán upgrade pro Seeker Missile zvaný Recalibrated Explosive
Recalibrated Explosives zvyšují dosah navádění Seeker missile o 50% a zvyšují poškození o 30%
Podobně jako u Terranů je i zde našim cíle dosáhnout diversity ve složení jednotek. Chceme dosáhnout dobré rovnováhy mezi Roach/Ravager, Zergling/Baneling a kompozice založené na Hydraliscích a zároveň posílit některé málo používané podpůrné jednotky jako Swarm hosty a Infestory.
Změna designu Hydralisků
Měníme Hydralisky, tak aby se stali základní technologickou možností. Hydralisk je nyní mnohem silnější na creepu, a taky získal vylepšení jeho bojové efektivity, tak aby byla jednotka více zajímavá.
Rozdělení upgradu. Muscular Augments jsou posíleny a zároveň rozděleny na dva upgrady.
Muscular augments stojí 150/100 a vyvíjí se 71 sekund. Efekt je zvýšení pohybu o 25% na creepu i mimo něj.
Grooved Spines stojí 100/100 a vyvíjí se 71 sekund. Efekt je zvýšení dostřelu z 5 na 7.
Zásadní změny
Infestor
Může nyní používat všechny schopnosti i pod zemí.
Zahrabaná jenotka má kolizní rádius, tak aby se nemohla schovávat pod jinými jednotkami.
Swarm Host
Snížení ceny ze 150/100 na 100/75
Locusti slétávají na cíl z větší vzdálenost. Zvýšno z 4 na 6.
Poškození locustů sníženo z 12 na 10
Drobné změny
Baneling
Centrifugal Hooks nyní zvyšují kromě rychlosti taky život o 10hp.
Brood Lord
Dostřel snížen z 11 na 10
Ultralisk
Základní armor zvýšen z 1 na 2
Chitinous Plating upgrade armoru snížen z 4 na 2
Co se týče Protossů, tak jsme se zaměřili na dvě oblasti. Vyrovnat sílu jednotlivých harassment možností a zvýšit sílu kompozice složené ze Stargate jednotek. Změny u Tempest, Carrier a Void ray mají posílit Stargate hru, zatímco úpravy harass jednotek by měly vybalancovat jejich schopnosti v týlu.
Změna designu Tempestu
Role Tempestu vůči vzdušným jednotkám zůstává stejná, ale proti pozemním jednotkám se stává spíše podpůrnou jednotkou. Jejich nová schopnost Disruption Blast omráčí na 7 sekund pozemní jednotky, které se nacházejí v místě dopadu s poloměrem 1,97. Tato schopnost dává Protosské armádě okno, kdy může postoupit vpřed a šířit skázu.
Supply zvýšeno z 4 na 6
Útok na pozemní jednotky zvýšen z 30 na 35
Dostřel na pozemní jednotky snížen z 15 na 8
Nová schopnost: Disruption Blast
Dostřel Disruption Blast 10, poloměr působení 1,95
Cooldown Disruption Blast je 43 sekund a čas seslání je 4 sekundy
Potom, co je seslání hotovo, jsou jednotky v oblasti působení Disruption blast omráčeny a nemohou se hýbat ani útočit.
Zásadní změny
Carrier
Odstraněna schopnost Release Interceptors
Cena Interceptorů snížena z 25 minerálů na 5 minerálů
Build Interceptor je nyní automaticky nastaveno na auto-cast
Dark Templar
Nová schopnost Shadow Stride umožňuje teleportovat Dark templara na krátkou vzdálenost. Toto je však viditelné v podobě dýmu.
Cena výzkumu této schopnosti je 150/150 a doba výzkumu je 121 sekund
Cooldown Shadow Stride je 21 sekund
Drobné změny
Zealot
Rychlost pohybu při Charge je zvýšena z 3,85 na 4,13
Adept
Dohled Shade je snížen z 9 na 2
Void Ray
Rychlost pohybu zvýšna z 3,15 na 3,5
Warp Prism
Množství životů sníženo z 100 na 80