facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

Starcraft 2Beta končí 2. listopadu

Guild-Hall Stream

Beta končí 2. listopadu

Přináším překlad posledního balance reportu. Tento týden bychom chtěli mluvit chvíli o konci bety. Balanční updaty ale s betou nekončí. Tak jak jsme už mnohokrát řekli, top level hráči se do bety z velké části nezapojili, z důvodu probíhajících soutěží v HotS, a tak je zde spousta neznámých faktorů, právě na nejvyšší úrovni hry, které se odkryjí až s tím, kdy většina na novou verzi hry přejde.

 

 

Budeme pokračovat v naslouchání vašich připomínek, tak abychom mohli reagovat na potenciální problémy, které mohou vyvstat. Ale je třeba říci, že i když bychom chtěli reagovat rychle, tak je třeba zachovat opatrnost, tak abychom se vyhnuli pastí:

1. Nereagovat přehnaně a příliš rychle na potenciální problémy

a) je velice jednoduché udělat si závěr na 4-5 hrách, které se odehrají za jeden víkend, a potom všechna rozhodnutí zakládat na nich. Nicméně když má nějaká mechanika hry potenciál a je tzv. cool, tak bychom ji neměli obratem nerfovat

2. Nedělat tvrdé závěry

a) často je velice snadné udělat si jasné závěry na věci, jako tyto: "tato rasa je úplně rozbitá a neporazitelná", nebo "tahle rasa je tak špatná, že nemůže nikdy soupeřit s ostatními". Ve skutečnosti je velice vzácné, aby byly balanční problémy až tak extrémní.

b) současně bychom měli mít na paměti, že je velice těžké soudit, jestli se opravdu u daného případu jedná o problém. Z minulosti jsme viděli mnoho příkladů, kdy dokonce ti nejlepší hráči mohou dělat tvrdé závěry, které se časem ukáží jako mylné. Jak mnozí poukázali, je nemožné vědět vše se 100% jistotou.

c) a na konec je nutné mít otevřenou mysl a hodnotit problémy spravedlivě. Není to o tom "kdo" věděl co se stane, ale o tom pracovat společně, tak abychom našli nejlepší řešení pro různé problémy

3. Můžeme být více agresivnější s testovacími mapami, ale možná ne tak s vlastními patchi.

a) plánujeme testovat možné řešení agresivněji. Důvodem je to, že bychom chtěli rychle reagovat na to, co je prokazatelně problém.

b) zpětná vazba od vás je na toto téma velice vítána, protože nyní je čas na to diskutovat plán

4. Pracovat i nadále společně, tak jak jsme to dělali po celou betu

a) stejné věci se dají aplikovat i zde. opakuji není to o tom, kdo měl pravdu a kdo ne, a neměli bychom se zabývat tím kdo nevěděl, co se může stát. Extrémní názory jsou mnohdy špatné názory, a pod.

b) našim cílem je správně identifikovat takové problémy, které hráči nemohou sami vyřešit, a najít pro ně nejlepší řešení

 

Když tohle máme ze stolu, chtěli bychom znovu poděkovat všem za pomoc v průběhu bety. Byla to skvělá zkušenost mít možnost pracovat tak blízce s tolika chytrými, oddanými a talentovanými lidmi hrající naši hru. Je ale taky jasné, že negativní minorita se nikdy nezmění. Na druhou stranu bylo skvělé vidět takové množství lidí, kteří byli konstruktivní, pozitivní a nápomocní k tomu, aby byl StarCraft 2 lepší hrou - ceníme si toho a víme, že komunita také.

Věříme, že díky kolaboraci s komunitou byly ve hře provedena zcela jasná zlepšení pro oficiální vydání hry. Děkujeme velice moc. A protože víme, že LotV není zatím perfektní hrou, tak budeme pokračovat v této úzké spolupráci se všemi, kteří budou ochotni se zapojit, tak jako se zapojili v průběhu vývoje.

 

Další balanční update

Tento týden neplánujeme další balanční update, a to z důvodu velice krátkého času, který zbývá do konce bety. Po vydání hry se chceme nejprve soustředit na potenciálně fatální problémy. Ale nebudeme dělat ukvapené závěry, protože hráči budou potřebovat čas k tomu, aby prozkoumali nové možnosti.

 

Z minulosti víme, že těžce ubránitelné timingy a all-iny budou lehce identifikovatelné. Například, pokud je Nydus opravdu takový nezastavitelný all in, jak mnoho z vás poukazuje, tak určitě uvidíme záplavu takových to her ve velkých turnajích + protihráči budou neschopni se jim ubránit. Pokud takovýto problém nastane, tak budeme muset reagovat velice rychle. Na druhou stranu ale, pokud jsou Lurkeři považování za příliš silné, avšak množství výher Protossů je kolem 45%, tak se přikláníme k tomu, dát Protossům více času na to, aby sami našli řešení před tím, než zasáhneme balančním patchem.

 

V současné chvíli se interně zabýváme těmito věcmi:

Ladění Photon Overcharge

Doba morfování Lurkerů

Síla Nydusu

Nedávná změna Liberátorů

Výsadky Siege tanků v TvT

 

Nové mapy

S vydáním hry vyjdou i nové mapy. Brzy vydáme i blog, který jednotlivé mapy představí, ale zde bych chtěl na toto téma jít více do detailu, před tím než se tak stane. Víme, že je mezi vámi spousta těch, a to včetně top progamerů, kteří preferují stejné standartní mapy. Ale tak jak jsme již několikrát řekli, je mnohem zajímavější, jak z hlediska hraní, tak i sledování, mít odlišné mapy, které vedou i k odlišným strategiím.

 

Důvod, proč to zde opakuji je ten, že bychom toto chtěli potlačit ještě o kousek dál pro mapy, které budou součástí oficiálního spuštění hry. Jsme si vědomi toho, že zde jsou turnaje, které se odehrají krátce po vydání, ale opravdová sezóna začne až začátkem příštího roku. Toto je pro nás tak ten nejlepší čas k tomu, prozkoumat nové nápady, protože budeme schopni upravit tyto mapy před tím, než začne hlavní sezóna.

 

Přednášky na Blizzconu

Víme, že na Blizzconu se toho bude dít mnoho, a tak vám zde chceme dát informaci o čem jednotlivé přednášky budou, tak aby jste si mohli naplánovat, co budete chtít sledovat.

 

Přednáška o budoucnosti SC2

Zde budeme mluvit o našich plánech a na co se budeme v budoucnu soustředit. Toto obsahuje plány pro kampaň/příběh, systémy multiplayeru, co-op misse a odpovědi na různé návrhy. Tato přednáška je naplánována na pátek, hned po zahajovací ceremonii (21:30 - 22:30 CET).

 

Přednáška o multiplayeru

Tato přednáška bude vysvětlovat naše cíle, které jsme si dali pro vývoj LotV, a stejně tak i příklady toho, co se do hry, díky těmto cílům, dostalo. (takové shrnutí pro ty, kteří průběh bety nesledovali). Po té probereme naši spolupráci s komunitou a co to znamená pro budoucnost. No a na závěr se budeme věnovat kompletní předělávce ladderu a novým designovým nápadům. Tuto přednášku můžete sledovat v sobotu (1:45 - 2:45 CET).

 

Oslava vydání Legacy of the Void

Tohle nebude přednáška, ale oslava vydání hry. Uskuteční se v sobotu na streamu WCS před pokračováním turnaje. Podíváme se zpět na vývoj a životní cyklus StarCraftu. Budeme si povídat s vývojáři SC1, SC2, různými progamery a těmi kdo StarCraft nějakým způsobem ovlivnili. (20:00 - 21:15 CET)

 

Silně cítíme, že mnoho z vás bylo důležitou součástí vývoje hry v průběhu bety a doufáme, že bude tento proces i nadále pokračovat po tom, co hra za necelé dva týdny vyjde! Děkujeme mnohokrát a uvidíme se příští týden na Blizzconu!

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...