facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

Starcraft 2Interview s komunitním manažérem Psione

Guild-Hall Stream

Interview s komunitním manažérem Psione

V emagazínu "The weekly all in" vyšel krátký rozhovor s komuntiním manažérem pro StarCraft 2 Psione a já vám zde předkládám překlad toho nejzajímavějšího.

Jak jsi se dostal k StarCraftu a jaké jsou tvé zájmy mimo gaming?

 

Vyrostl jsem na Blizzardích klasikách počínaje Warcraftem 2, a tak jsem si StarCraft oblíbil od začátku. Má láska k SC2 sahá až do pre-alphy, kdy jsem na projektu pracoval jako QA analytik. Převážně jsem se zaměřoval na testování multiplayeru, vybalancování hry a map. Skrze toto testování jsem se do hry zamiloval. Už to bude nyní sedm let, co je StarCraf 2 hlavní součástí mého života.

Co se týče mých ostatních zájmů, tak mám rád různé sporty. Rád už od dětství sleduju profesionální sporty všeho druhu. Takže si umíš představit mou vášeň pro eSport. V tuhle chvíli bych byl stejně nadšený potkat se s Flashem, stejně jako potkat se s Kobe Bryantem, nebo Tomem Bradym.

 

Vypadá to, že bychom se brzy™ mohli dostat do bety! Na co se nejvíce v Legacy of the Void těšíš?

 

Určitě na Archon Mód. Je to velice zajímavý mód, protože se dobře adaptuje na rozdílné úrovně zkušeností hráčů. Bude to skvělá možnost jak pomoci představit hru mým přátelům a rodině, kteří nemají zkušenosti s RTS hrami, protože to, jak moc se budou chtít angažovat, bude záležet na nich. Myslím si, že týmové hry byly vždy hlavně o tom bavit se s přáteli, kteří se hře až tolik nevěnovali. Zcela noví hráči se i tak ale musí naučit jak postavit svou bázi a armádu. Archon mode v tomto více promíjí. Já na sebe můžu vzít všechnu těžkou práci, a když se oni chtějí bavit jen microváním nějaké jednotky, tak mají tu možnost. No a v průběhu času, jak se se hrou víc a víc seznamují, tak začnou dělat postupně víc věcí. Pro hráče na vyšší úrovni zde bude opět ladder a už se těším, až uvidíme bláznivé bitvy s novou úrovní micra. Možná konečně uvidíme naprosto perfektní marine splity.

 

Zdá se, že je tady určité odloučení mezi tím co komunita chce, a to co je realitou při vývoji softwaru. Můžeš nám krátce vysvětlit tok designu, implementace a testování ve StarCratu2?

 

Nejdříve bych chtěl vyjasnit jednu věc. StarCraft 2 tým se zcela oddělil od Heroes of the Storm týmu. Vím, že spousta lidí z toho má obavy, ale tento tým je na 100% zaměřen na StarCraft 2 a ve skutečnosti je větší než byl ten pro vývoj Heart of the Swarm.

Co se týče samotného vývoje, tak je to trošku jako žonglování. Tým musí dělit čas na udržování současné hry (patche, sezóny, různé události), vývoj Legacy of the Void, a taky připravovat dlouhodobé plány pro StarCraft 2. S tím vším dohromady se tak různé věci překrývají a jsou v různém stavu vývoje. Například kampaň je ze všeho nejdál, dochází k testování a dolaďování, multiplayer je nyní v aktivním vývoji, zkoušení a iterací, no a nový Commander mód je ve fázi prototypu a prochází různým experimentováním.

Mým úkolem, jako komunitní manažér, je získávat zpětnou vazbu a nápady z komunity, a pokusit se je prioritizovat a integrovat do probíhajícího režimu. Proto se snažím podporovat co největší diskuzi nad podněty, které poskytla komunita, tak abychom viděli váhu takovéhoto nápadu, a taky to jestli nemůže být adresován jiným, již známým, nápadem.

 

Cítím, že StarCraft 2 potřebuje něco víc než achievementy a pozici v žebříčku, tak aby lidi měli pocit, že postupem času něčeho dosáhli. Spousta lidí získá povýšení do další ligy jen zřídka a někteří nikdy. Například Paragon úrovně v Diablu 3 byly v tomto směru velmi úspěšné. Jaká je šance na to, že bychom ve hře uviděli nějakou kosmetickou, nebo "pro dobrý pocit" formu postupu?

 

Poskytnout hráčům větší pocit pokroku je něco čeho chceme určitě dosáhnout. Prozatím je však vše ve formě nápadů. Mimo levelovací systém bychom však chtěli poskytnout i více transparentní ladder. Navíc předpokládáme, že automatizované turnaje v této oblasti taky pomohou. U tohoto systému ještě dolaďujeme některé zásadní body, ale idea, že nyní budete mít další soutěžní prostředí mimo ladder, může změnit to, jakým způsobem budete přistupovat ke sledování vašeho růstu.

 

HERC je mrtev, co bylo nejdojemnější částí pohřbu v Blizzardu?

 

Haha, tyhle věci pro nás nejsou nijak zvlášť emotivní. Nejdůležitější je dělat to, co je pro hru nejdůležitější, a to někdy znamená odstranění jednotek. Vývoj nové jednotky je dlouhý proces a zkoušíme s ní různé věci. Když však nic nefunguje, tak je jednodušší ji nechat být a vydat se jiným směrem. Podle reakcí komunity se zdá, že to lidé chápou a souhlasí. HERC mi však bude chybět, protože se mi líbil jeho vzhled. V Twilight Zone byl totiž jeden díl s názvem "Invaders", ve kterém vystupovali malí mimozemšťani v oblecích a HERC mi je vždycky připomínal.

 

Pokud si čtete komunitní příspěvky, tak víte, že se objevuje velké množství takových, které shrnují seznamy věcí, které musí být v LotV za každou cenu, aby hra získala stejnou dlouhověkost jako Broodwar. Jak ty cítíš změny, které jsou pro LotV ze strany Blizzardu připravované?

 

Myslím si, že tohle je vždycky náš cíl. Zajistit, aby hra byla dlouho relevantní. Když se podíváte na Broodwar, tak vidíte, že se hraje závodně do dnes. To je naprosto skvělé a všichni tady by si určitě přáli to samé pro SC2. A jen z toho co jsme zatím oznámili, nové mody a systémy, můžete vidět, že přibude spousta dalších věcí jak si užít StarCraft. Je taky třeba podotknout, že plánujeme StarCraft podporovat i po vydání Legacy of the Void. A z toho co jsem viděl, tak jsem z budoucnosti opravdu vzrušený.

 

Když se vrátím k tématu postupu ve hře. Momentálně máme ve hře stránku pro skiny. Uvidíme tu stránku někdy zaplněnou?

 

Vím jistě, že je i na našem konci touha dodat do hry více skinů. V současnosti je to spíše otázka toho kdy a jak mnoho. Ty současné přidaly do hry trošku více chutí, ale když přidáte velké množství, tak se začnete ptát, jak vaše hra bude nakonec vypadat. Taky potřebujeme zajistit, jak vyřešit potenciální problémy, které s velkým množstvím skinů mohou vyvstat, jako např. přehlednost hry a problémy s pamětí. A tak si myslím, že je to jen otázka času, přijít na to jak správně skiny do hry zaimplementovat.

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...