facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

E-SportStarcraft 2(rozhovor) ByuN: "Byl to zdaleka nejlepší den mé kariéry."

Guild-Hall Stream

(rozhovor) ByuN: "Byl to zdaleka nejlepší den mé kariéry."

Jak už jistě všichni víte, tak letošní BlizzCon vyhrál veterán ByuN. Teamliquid s ním měl interview krátce po vítězství a zde si jej můžete přečíst.

 

O: Začněme tou zřejmou otázkou: Právě jsi vyhrál BlizzCon World Championship a GSL, jak se cítíš?

 

B: Vyhrát GSL je samozřejmě velká pocta a je skvělé mít tento titul jako progamer. Blizzcon je ale něco úplně jiného, je snad třeba říkat něco víc? Možná je to velikostí odměny, 200 000$ v porovnání s GSL, co může hrát roli, ale tím hlavním, co prožívám, když vyhrávám je, že je tady tolik fanoušků oproti včerejšku. Je to neuvěřitelné, a po každém vyhraném setu jsem cítil jako že je slyším všechny. Všechny ty, kdo mě podporují a fandí mi. Bylo to elektrizující a byl to zdaleka ten nejlepší den mé kariéry.

ByuN Conference small

 

O: Jaké to je vyhrát Blizzcon jako poslední zbývající Terran?

 

B: Je to sranda, protože jsem to byl já, kdo vyřadil druhého zbývajícího Terran. Byli jsme jen dva a byl jsem to já, kdo mu zmařil naděje. Udělal jsem ze sebe výjimku a je to prostě skvělé.

 

 

O: Dark, tvůj oponent, bojoval tvrdě; zápas byl docela těsný. Co si myslíš o svém protivníkovi a jak si se cítil v průběhu zápasu?

 

B: Srandovní na tom je to, že jsem neměl moc času na trénink; Měl jsem 15 minut po mém semifinále. Ale měl jsem už aspoň jeden zápas proti zergovi v turnaji, proti viOlet, naproti tomu Dark neměl příležitost v turnaji proti Terranu hrát vůbec. Bral jsem to jako výhodu, kterou jsem měl, a tak to nakonec vyšlo.

 

 

O: Na mapě Frozen Temple si použil své Reapery k zpomalení Ravager pushe. Bylo to něco, co jsi specificky trénoval?

 

B: Já jsem ten, kdo vymyslel triple rax reaper strategii. Ostatní můžou namítat, ale já jsem ten build stvořil. A udělal jsem ho tak, aby byl co nejpřizpůsobivější. Nikdy jsem s ním neprohrál, když jsem se musel bránit jakémukoliv pushi a kompozici, je to ten nejsolidnější build, který mám. Nikdy jsem si nepřipustil, že bych mohl prohrát, ale znáte to, Dark je Dark, on je ten druhý týpek co to dotáhl do finále Blizzconu. Měl mnohem víc jednotek než kdokoliv jiný, proti komu jsem hrál, ale naštěstí můj stimpak byl hotov. Je to všechno ale díky tomuto mému buildu. Pokud by útok selhal, tak jsme měl plán B a plán C, takže jsem si věřil.

 

 

O: Všiml jsem si, že hlavně v těch pozdních hrách, jako 5 a 6, si začal dělat dost missclicků -zvedl jsi své CC, zastavil si všechny své SCV, když jsi chtěl vyrobit depot, zrušil si factory, postavil si engineering bay místo barracksu- bylo to nervy, nebo prostě tím, že byl hra tak hektická?

 

B: Já zas nedělám tolik chyb, když hraju. Jedna věc, která mě překvapila bylo to, že si celkem věřím, co se týče útoků na více místech najednou a k tomu se zároveň bránit, ale Dark byl perfektní, stejně tak dobrý jako já. Co se týče malých chyb, tak to není tím, že se mé ruce hýbou rychle, je to tím, jak jsem zvyklý pracovat na mém simcity a jak jsem zvyklý vidět, co ten daný block budov je. Myslím, že mými jedinými skutečnými chybami bylo zvednutí toho CC a zastavení těch scv na nějakých 30 sekund.

 

 

O: V průběhu zápasu jsi se dostal do vedení 3:1. Pak ale přišla pátá hra. Začátek vypadal slibně. Měl jsi náskok, ale Dark se dokázal dotáhnout a nakonec tě porazil a stáhnul skóre na 3:2. Můžeš nám říct, jak tě ta prohra ovlivnila v tom, jak si přistupoval k dalšímu setu?

 

B: Jak jsem řekl na pódiu. Já jsem velký baseballový fanoušek. A stejně jako Cubs a Indians, vedl jsem 3:1, a on se dotáhl. Na moment jsem zapochyboval: "Opravdu zahodím vedení 3:1?" Ale pak jsem si pomyslel: "Ne, bez šance". Na Frostu bylo zajímavé, že Dark pravděpodobně udělal něco špatně, protože měl prostě příliš málo jednotek. Neměl až takovou produkci, jakou jsem předpokládal, a tak si opravdu nejsem jistý, jak jsme tu hru vlastně vyhrál. Protože jsme čekal, že Dark odpoví mnohem silněji, ale on to neudělal.

 

O: Jak jsi se připravoval na dnešní semifinále?

 

B: Co se týče semifinále, tak jsem neměl moc času se na Statse připravit. Požádal jsem o pomoc Patience, který už byl vyřazen, a on okamžitě odpověděl, že ano. A tak jsem byl připraven v 8 ráno, ale Patience bohužel nikde. V jednu odpoledne mi pak napsal omluvnou sms. Naštěstí jsem ale o pomoc požádal také Neeba, a ten byl na rozdíl od Patience v 8 připraven a opravdu mi s přípravou pomohl.

 

 

O: Co je na Legacy ov the Void tolik jiného, že ti to pomohlo nastartovat tvou kariéru?

 

B: Nemyslím si, že je to speciálně něčím v Legacy of the Void. Ke konci Heart of the Swarm jsem začal dost trénovat a můj skill se dostal na úroveň všech ostatních velkých jmen. Věřil jsem si v HotS, ale načasování prostě vyšlo tak, že jsem se nemohl účastnit turnajů. Naštěstí pro mě, spousta výborných hráčů vyrazila na Blizzcon 2015 a trénovala stále HotS, kdežto já jsem byl doma a začal jsem hrát betu LotV od úplného začátku. Takže jsem měl výhodu dřívějšího startu.

 

 

O: Jací hráči si myslíš, že tě nejvíce ovlivnili, co se týče tvého stylu, a co tě dělá jedinečným?

 

B: To je srandovní otázka, protože já ve skutečnosti nemám nikoho, kdo by mě inspiroval, nebo se od něho učil. A důvodem je to, že já jsem byl první kdo se StarCraft 2 začal. Když vyšlo Wings of Liberty, tak jsem byl mezi prvními, kteří naskočili na loď. Já mám svůj vlastní styl. Co se týče hráčů, kteří mě inspirují a učím se od nich, tak se to má tak, že já hraju v Koreji a proto se dívám na foreignery jako uThermal, nebo Beastyqt, protože Korea má svůj regionální styl. Styl, kteří všichni studují a připravují se na něj. Ale když já pak do hry vložím aspekty foreignerů, tak to situaci náhle změní. A to si myslím je ten důvod, proč jsem zůstal na vrcholu. Ale není to tak, že bych se od nich učil. Spíš se to snažím opravit a zakomponovat do mého jedinečného stylu.

 

 

O: V minulosti si býval nazýván GhostKingPrime. Kde jsou ti ghosti dnes?

 

B: Teď si musím dát pozor na to co dopovím! Není to tím, že by byli ghosti nerfnuti, oni se spíš změnili. Spousta skvělých hráčů měla skvělou kontrolu ghostů, ale tak jak se ghost změnil, je těžko poznat jestli je někdo opravdu dobrý v jejich používání, nebo ne. Je to tak jak to je. Opravdu nemám rád tuto metu. Nedovolí mí používat ghosty a díky tomu mi nedovolí vypadat dobře.

 

 

O: Na startu roku tomu bylo 14 měsíců od tvého posledního zápasu na LANce. Myslel sis, že jsi schopen to dotáhnout až do tohoto bodu?

 

B: Přísahám bohu, tréma z pódia se nikdy neztratí. Nemůžu si zvyknout na to jít na pódium a hrát. Pokud se mi v offline turnaji podaří dostat do čtvrtfinále, nebo semifinále, tak jsem spokojen. Abych se na to připravil, tak jsem se účastnil množství online turnajů i v okamžiku, když ještě všichni trénovali HotS. Snažil jsem e získat co nevíce zkušeností a zvyknout si na hru, tak abych se v ní cítil jako doma. Možná to teď přeženu, když řeknu, že jsem LotV trénoval více než kdokoliv jiný, ale věřím si, že jsem do hry vložil nejvíce úsilí a hodin a cítím to tak, že tohle je ta správná odměna za všechnu tu těžkou práci.

 

 

O: Jak si myslíš, že se korejská scéna změní, teď  když vstupujeme do éry po Proleague?

 

B: Já jsem nikdy v Proleague nehrál, nevím jaké to je hrát za Proleague tým. Před tím všichni viděli hráče v KeSPA týmech jako lidi se stabilním pracovním místem a s mnohem lepším tréninkovým prostředím, zatímco já jsem nikdy neměl tuto příležitost. Poslední dva roky jsem hrál z domova a trénoval sám a přesto jsem byl schopen se dostat takhle daleko. Teď jsem s tím spokojen. Necítím to tak, že vám tým, nebo stabilní prostředí musí vždy zaručit výhodu. Jiným lidem může, ale co se týče mě, tak já jsem to nikdy nezažil, a i tak jsem zde, a tak si nemyslím, že to potřebuji. Přeji všem těm klukům upřímně hodně štěstí. Nyní budete muset vyjít z ulity a být sami bez týmu, vaše budoucnost nebude vypadat světle. Bude to těžké, ale budete to muset zvládnout.

 

 

O: Jaké jsou tvé plány pro rok 2017?

 

B: Opravdu jsem doufal, že na Blizzconu oznámí plán na příští rok, a tak jsem lehce zklamán, že k tomu nedošlo. Ale tak určitě se to dozvíme včas. Každopádně, ať to bude vypadat jakkoliv, tak já zůstanu v Koreji. Hej, já jsem v Koreji vyhrál, není důvod abych chodil někam jinam.

 

 

O: Chceš zde vyzdvihnout někoho kdo ti pomohl s tréninkem?

 

B: Když jsem se sem dostal, tak jsem cítil, že čtvrtfinále bylo zdaleka mým nejtěžším zápasem. TY je znám pro své skvělé TvT a je to celkově výborný hráč. Naštěstí tu byl INnoVation, který přišel hrát v SHOUTcraftu. Seděl vedle mě, a tak jsem k němu nahlédl a zeptal se ho: "Hej, myslíš že mi můžeš pomoci s tréninkem v tomto matchupu?". Překvapivě, řekl ano. Opravdu mi pomohl, a tak mu za to hodně děkuju. Přesto, že bylo v Koreji hodně pozdě, tak i lidi jako Maru mi hodně pomohli. Spousta korejských terranů mi pomohla, všichni byli na mé straně, no a pak tu byli foreigneři. Omlouvám se, ale bylo jich tolik, že si na všechny nevzpomenu, ale díky moc!

 

 

O: Jak moc je těžká ta trofej?

 

B: Víte, někdo mi předtím říkal, že ta trofej má 20 kilo. Ten kdo mi to řekl je prachsprostý lhář. Já jsem zvyklý zvedat 20-ti kilové pytle s rýží. Všichni víte, že má zápěstí nejsou velmi dobrá a vy mě donutíte nosit ji po všech těch foceních. Říkal jsem si "Mám to udělat, a nebo ne?". Je těžká, těžší než 20kg!

 

 

O: Máš jednoho největšího fanouška, který tě podporuje skrz tvou celou kariéru. Samozřejmě mluvím o tvém psíkovi. Co mu plánuješ koupit za peníze, co jsi vyhrál?

 

B: Víte, já mu dávám pamlsky a hračky hodně. Utratím za ně přes dva tisíce ročně. Ale máte pravdu, je to můj největší fanoušek, tak mu asi dlužím něco navíc.

Chtěl bych říct ještě jednu věc. Nebyla mi dána příležitost poděkovat mému týmu Expert. Děkuji vám za vaši podporu, bez vás bych to nedokázal.

 

zdroj: [Interview] ByuN: "It was by far the best day of my career."

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...