facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

E-SportStarcraft 2Konec Axiom eSports

Guild-Hall Stream

Konec Axiom eSports

Bohužel i špatné zprávy se musí hlásit. John TotalBiscuit Bain ve čtvrtek 15.10. na svém twitteru oznámil, že se bohužel vymýcení jeho rakoviny nezdařilo, a v brzké době tak bude nastupovat na další léčbu.

Tato informace byla pro něj i dalším důvodem zveřejnit, že uzavírá svůj tým Axiom, který vedl se svou maželkou Gennou od roku 2012. Dovolím si zde přeložit jeho oznámení.

Všechny dobré věci musí jednou skončit. Věděl jsem, že tohle oznámení budu muset jednou napsat, ale doufal jsem, že to nebude tento rok. Axiom uzavře v následujících měsících své dveře a nyní jsme v procesu vystěhování se z teamhousu.

Bylo to skoro přesně před třemi roky v září 2012, kdy se na redditu objevil titulek o korejském hráči bez týmu jménem CranK. Tento post se stal katalyzátorem pro Genin nápad a sestavu hráčů, kteří se nakonec stali posledními šampińy GSTL. Pořád si vzpomínám na to, jak jsem byl při mém prvním setkání s CranKem bezradný. Jak se mám chovat? Mám se uklonit? Mám se pokusit ho pozdravit korejsky? Rozumí vůbec aspoň trochu anglicky? Budeme si vůbec rozumět? Věci se staly o to divnějšími po jeho velmi úspěšném MLG a dvojitém vítězství nad Taejou. Tehdy jsme skončili s ním a s Ryungem v autě při čtyřhodinové cestě do našeho domu v Charlotte. Důvodem bylo zrušení letů kvůli bouři. Po celé čtyři hodiny jsme se snažili komunikovat v rozbité kongličtině, ale nějak jsme to zvládli. Zůstali u nás na noc a další den jsme je v pořádku vypravili dalším letem do Koreje. Po tom a myšlence nad tím, co se mohlo stát, kdyby neměli pomoc a podporu, jsme se rozhodli jít all-in a založit tým.

Napříč těmi třemi roky jsme se dočkali mnoha triumfů a zklamání. Nikdy se nám nepodařilo vyhrát titul v individuální soutěži, ikdyž jsme k tomu měli několikrát blízko. Pořád si pamatuju na Impactův debut, kdy se dostal až do finále Dreamhacku a na cestě si splnil sen poražením jeho vzoru JaeDonga. Nakonec si však Life našel cestu a titul získal on. Heart měl svůj úžasný rok ve WCS kdy padl až na poslední překážce, kterou byl Bomber. A když půjdeme více do minulosti, tak památná je i prohra Ryunga proti Sniperovi v semifinále GSL. Bojoval těžce v oné éře Broodlor-Infestor a my jsme mu v hledišti drželi palce. Pamatuju si jak dostal kritický proslov od předsedy GSL za jeho "imbaimbaimba" incident. Pamatuju i na slzy. Ale přes všechna tahle zklamání a konci před vrcholem, nikdy nezapomenu na ono finále GSTL. Nemůžu zapomenout to, že jsem zůstal vzhůru po tři noci za sebou, jen abych jej mohl sledovat. První den jsme přesvědčivě prohráli, druhý den jsme se vyškrábali zpět a v průběhu posledního rozhodujícího zápasu jsem si byl jistý, že jsme prohráli, ale Innovation pro nás zařídil zázrak. Rozplakal jsem se, když jsem uviděl ono poslední GG, částečně z vyčerpání, ale hlavně protože jsem si oddech. O tři hodiny později jsem se na Redbull Battlegrounds nemohl přestat usmívat. To byl vzácný moment. Moment, kdy to všechno stálo za to.

Není tajemstvím, že rok 2015 byl pro nás nejhorším. Po tom, co jsme se nemohli, díky změně pravidel, účastnit WCS, tak jsme se zkusili probojovat v koreji. To se stalo ale zklamáním, protože jsme nedosáhli ničeho, krom dvou Ro32 v GSL a SSL. A bez GSTL nám tak zůstaly jen zahraniční turnaje, které jsou drahé na cestování, a navíc se nám i zde nijak nedařilo. Morálka upadla a hráči začali být frustrovaní. Pak nás zasáhla další rána, když se Impact rozhodl odejít do Proleague týmu. Zůstali jsme jako poslední tým mimo KeSPu, který se navíc ani neúčastnil Proleague. Myslím, že je to důkaz o síle vůle našich hráčů a podpoře sponzorů, že jsme i tak přežili po tom, co tolik týmů padlo. Realita je však jednoduchá. WCS chce být turnajem pro hráče mimo Koreu a my nyní nejsme dost dobří na to soutěžit v koleji.

Podělím se teď s vámi o to, co jsme plánovali před tím, než jsem se dozvěděl o mém stavu a prognóze. Plánovali jsme obnovit náš lineup a oznámit účinkování v Proleague 2016. Myslím si totiž, že jednou z největších chyb bylo to, že jsme se tento rok Proleague neúčastnili. Přesto všechno je těžké najít dobré hráče, i když nabídnete plat a výhody. KeSPA si drží všechny zkrátka a mnoho takzvaných "volných agentů" jsou ti, kteří už pověsili kariéru na hřebík, nebo nemají o Proleague zájem. Všichni chtějí hrát nyní ve WCS. WCS jsou snadné prachy, i když se třeba neumístíte nejlépe. Příští rok uvidíte ve WCS více Korejců, po tom co vstoupí do zahraničních týmů a zajistí si víza. Za předpokladu, že Blizzard opět nepozmění pravidla a neuzavře WCS pro Korejce zcela.

Hádám, že poslední sezóna WCS dala lidem to, co chtěli. Zahraničního šampióna. Za předpokladu, že bych neobdržel onu diagnózu, tak jsme mohli tým přestěhovat do US, ale myslím si, že bychom tím ztratili duši našeho týmu. Založili jsme korejský tým, aby soupeřil v Koreji, v GSTL. Když GSTL skončilo, hráli jsme ve WCS, dokud bylo pro nás otevřeno. Myslím si ale, že účel WCS je nyní jasný. Blizzard nechce aby tato liga byla taky dominována jen Korejci, ale zároveň nejsou připraveni ji nyní zcela uzavřít. Spekuluji, že chtějí jen udělat vstup pro Korejce postupně obtížnější a obtížnější. Na druhou stranu chtějí, aby se Korejci účastnili hrám na americkém a evropském ladderu. Funguje to? Možná. Třetí sezóna toho možná byla důkazem. Hádám, že Axiom je obětí tohoto rozhodnutí, ale neobviňuji Blizzard za jejich postup. Korejský problém stále nebyl vyřešen. Je to hyper soutěživý region s přemírou hráčů na množství peněz, které nabízí. Výsledkem je, že různí hráči končí každý týden, dokonce i KeSPA týmy bojují s tím udržet si b-teamery a tréninkové partnery. Platy jdou celkově dolů, a to ještě za předpokladu, že tam nějaké vůbec byly. Doufám, že se věci zlepší. Zdá se, že se SC2 opět stává v Koreji populárnější, kdo ví ale kde se tato popularita zastaví a jak tomu pomůže Legacy of the Void. Naneštěstí půda pro Axiom není příznivá, a i kdyby byla, tak je to pro mě velká finanční a časová investice, které se musím vzdát ve prospěch mé rodiny a léčbě. Doufám, že to nezní jako výmluva, ale myslím si, že v tomto okamžiku je to jediný zodpovědný kurs, kterým se mohu vydat.

I když jsme neměli moc dobrých výsledků jako tým, tak si myslím, že se nám dařilo jako rodině. Díky Axiomu CranK našel svou manželku. Potkal Olivii na Lonestar Clash 2, kde skončil na třetím místě. Axiom doslova změnil jeho život. Ryung, Heart, Alicia a Impact vyrostli hodně jako lidé za tu dobu, co v našem týmu strávili. Já i Genna jsme je postupně začali považovat spíše jako část rodiny, než jako zaměstnance. Budou nám chybět a pokusíme se je podpořit, pokud se rozhodnou pokračovat v kariéře progamerů. Nikdy nezapomene na čas s nimi strávený skrze vítězství i prohry.

Pokud jediným odkazem týmu bude toto, co se týče výsledků, tak jej asi někteří lidé označí za zklamání. Pro mě je ale odkazem čas, který jsme společně sdíleli a vzpomínky, které jsme vytvořili. Věci na které nikdy nezapomeneme. Všichni jsme se oddávali této soutěživé vášni a jsme pyšni na věci, které jsme sami dokázali, a to od základů. Na Axiom se asi nebude vzpomínat jako na nejlepší tým, ale doufám, že si jej lidi zapamatují jako tým jedinečný, zrozen z vášně hrstky lidí, který překonal mnohé další a dělal věci podle sebe, i když to třeba nebylo to nejlepší. A tak sice mohu litovat některých rozhodnutí, ale nikdy nebudu litovat našeho společného času.

Děkuji všem našim fanouškům a podporovatelům. Děkuji sponzorům Sandisk, GoG a wasdkeyboards. Děkuji bývalým sponzorům Planetside 2, r/bitcoin a sc2links.com. Děkuji přátelům a spolubydlícím MMA, TRUE, HyuN, TheSTC, Patience, Scarlett a Innovation. Děkuji všem pořadatelům turnajů, kteří nás pozvali. Děkuji Blizzardu za vytvoření této skvělé hry, bez které by jsme se nikdy nesetkali.

Děkuji CranK, Ryung, Heart, Impact, Alicia a Miya za vaši tvrdou práci. Děkuji Olivia za udržení mě a týmu při smyslech. Děkuji Genne, díky které to všechno bylo možné udělat.

 

Zdroj: Axiom esports

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...