facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

OverwatchJeff Kaplan - aktuální vývoj Overwatch

Guild-Hall Stream

Jeff Kaplan - aktuální vývoj Overwatch

Jeff Kaplan se na oficiálním fóru dost rozepsal nad otázkou „Co vývojáři plánují pro Overwatch?“. Dovolil jsem si tento příspěvek přeložit pro ty, co EN moc nedávají.

Tak tedy: Co plánujete a kam Overwatch směřuje?

 

Je toho spousta, co je aktuálně v běhu. Pracujeme na obsahových patchích, které chceme postupně vydávat až do začátku 2017. Samozřejmě máme i dlouhodobé plány, ale máme rádi pružnost a možnost reagovat na to, co hráči aktuálně potřebují.

 

Nejvíce se nyní zaměřujeme na Competitive Play. V betě jsme vydali první verzi a na oplátku od vás získali skvělé podněty. Doufali jsme, že tuto první verzi po betě jen doladíme a vydáme s hrou, ale na základě vašich připomínek nám bylo jasné, že to chce jiný směr. A tak na Competitive Play nyní vynakládáme hodně úsilí - prakticky stejně tolik, kolik jsme věnovali jeho první verzi. Ale jsme nyní už opravdu daleko. Testujeme hru několikrát denně. Nyní diskutujeme o tom, jestli vydat PTR server, tak aby jsme tuto novou část hry mohli otestovat ve větším měřítku, před tím, než ji pustíme na live servery. Ale i po tom co Competitive Play vydáme, tak očekávám, že nám to zabere několik sezón drobných úprav a ladění, aby jsme se dostali opravdu tam, kde chceme být, protože některé věci se projeví až při velké populaci v živém prostředí.

 

Současně taky pracujeme na nových hrdinech. Někteří jsou už skoro hotovi a na některých teprve začínáme. Taky máme pár hrdinů ve fázi prototypu, kteří můžou a nemusí někdy uvidět světlo světa. Hodně toho zkoušíme.. Nemyslím si, že jsme aktuálně v bodě, kdy bych mohl již otevřeně hovořit ohledně časového plánu vydávání hrdinů, protože nechci vyvolat u hráčů očekávání, jen aby se něco objevilo a my museli vycouvat z našeho "slibu", který jsme nikdy nedali...  jestli vám to dává smysl.

 

Dále pracujeme na několika nových mapách. Jedna z nich už je na dobré cestě, protože prošla dostatečným množstvím testů. V současnosti je v rukou našeho uměleckého týmu, kteří mají plné ruce práce s tím, aby mapa vypadala úžasně. V průběhu tohoto procesu se k ní vracíme a dále ji testujeme, tak abychom se ujistili, že se nic nezměnilo.

 

Několik dalších map je ve fázi prototypu a playtestu. Některé z nich to možná dotáhnou až do finále a některé zavrhneme, a tak vám ohledně těchto map nemůžu nic slíbit. Dám vám příklad. Včera jsme testovali mapu, která byla skvělá, ale zároveň strašný fail. Aaron zkoušel velice inovativní designové triky, které jsme ve hře dosud netestovali. Dobrou zprávou bylo, že mapa byla zcela unikátní. Problém ale vznikl v tom, že na mapě zcela dominovali hrdinové bojující na dálku, zatímco ti na blízku, jako Reaper, byly zcela k ničemu. Takže pokud se nám tento problém povede vyřešit, tak se z té mapy může jednou něco stát.

 

Tedy na mapách a hrdinech pracujeme denně. Rád bych vám dal nějaká data, ale cokoliv bych zde nyní řekl se může změnit a vy by jste na mě pak byli naštvaní. Dobrou zprávou je, jak jsme vždy říkali, že za tato rozšíření v podobě map a hrdinů nebudete muset platit.

 

Existují další věci na které se chceme zaměřit. Například chceme provést množství vylepšení, co se diváckého módu týče. Spectator ušel dlouhou cestu od jeho uvedení v betě, ale víme, že může být ještě lepší. Obdrželi jsme spoustu připomínek od pořadatelů turnajů a máme spoustu nápadů jak udělat hru divácky atraktivnější. Z těchto věcí by  pak mohly těžit i věci jako Play of the game a highlighty. Zatím jsme ale pouze ve fázi designu a plánování, tedy se nejedná o něco pro blízkou budoucnost. Pro nás je ale důležité, že s nimi počítáme v denní diskuzi.

 

Hodně řešíme taky Custom hry a Brawls. Tohle je funkcionalita u které se domníváme, že zatím ani neškrábeme po povrchu všech možností. Přemýšlíme nad tím, jak zatraktivnit customky, tak aby je lidi chtěli hrát s přáteli, nebo i s cizinci (například přemýšlíme nad přidání možnosti tvorby "serverů" z vlastními pravidly, kterými by hráči pak mohli listovat). Tohle je ale spousta práce a tudíž ne něco, co bychom viděli v brzké době. Ale v našich snech budete moci hrát customky s přáteli, nebo cizinci, za použití zábavných pravidel a zároveň za ně dostávat EXP...

 

Chceme taky vylepšit náš progression system. Chceme vám dát více možností jak si přizpůsobit hrdiny (např. jak lidi chtějí, přidat možnost náhodné vítězné pózy). Chtěli bychom, aby jste mohli použít víc než jen jeden sprej, nebo hlášku. To vše jsou zábavné věci, které bychom chtěli udělat, ale jsou minoritní, a tedy nemají prioritu. Máme v plánu i nový obsah co se týče progression systému, a tak se těšíme, že ho nakonec jednou do hry dostaneme.

 

Exituje taky nekonečný seznam vylepšení sociálních funkcí, které chceme udělat. Tyto budeme asi vydávat postupně s malými patchi čas od času. Například v patchi, který bude obsahovat competitive play, budete moci vyvolat pomocí myši množství sociálních akcí s ostatními hráči, kdykoliv budete mít kurzor aktivní (v Hero select obrazovce, Assemble your Heroes obrazovce, závěrečném okně s kartami atd.). Jsou to malé věci, ale dělají rozdíl. Nemůžu zde jinak než zdůraznit, že tato hra je nejzábavnější s přáteli, je to týmová hra.

 

Co se týče technologické stránky, tak nejsem ten pravý, kdo by o tom měl mluvit, ale velice se věnujeme naší možnosti v Custom hrách a to je možnost vysokého přenosu dat, tak abychom viděli zda je možné tuto funkci rozvíjet dále do dalších částí hry. Děláme pravidelné úpravy našeho matchmaking systému. Rozvíjíme naši interní architekturu, tak aby bylo možno dělat prototypy herních módů jednodušeji. Toto nejsou příliš zajímavé věci pro hráče, ale tyto věci nakonec vedou k tvorbě zajímavého obsahu právě pro ně.

 

No a nakonec zde máme nekonečnou práci s odstraňováním bugů, které se budeme vždy věnovat. Taky nyní vedeme velké anti-cheatovací a anti-hackovací úsilí, ale k tomu vám žádné detaily říci nemohu.

 

Samozřejmě se toho děje daleko víc, například věci na které jsem zapoměl, a taky nějaká překvapení. Zdůrazňuju ale, že na některé tyto věci nemusí dojít. Důvodem proč vývojáři neradi mluví o vývoji je ten, že když dojde z nějakého důvodu k nějaké změně a něco se zruší, tak se hráči rádi hodně na nás naštvou. Chtěl bych toto trochu změnit, ale na tom musíme pracovat společně. Budeme se s vámi dělit o informace tak dlouho, dokud budete chápat, že se nejedná o sliby, a že se věci v průběhu vývoje mění. A tak když uvidíte za dva roky naštvaný post na fórech s titulkem "JAKTO, ŽE JSME NIKDY NEDOSTALI TU SLÍBENOU MOŽNOST, ZVOLIT SI NÁHODNOU PÓZU????", tak beze všeho odpovězte tímto odstavcem.

 

Rádi uslyšíme vaše názory na toto všechno. Často měníme to, čemu dáváme prioritu, podle toho, co si komunita přeje. Doufám, že toto pomůže přinést více světla do toho, co zrovna nyní v Irvnie, Californii děláme.

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

Hearthstone Facebook komunita

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru. Číst dál...